Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.01.2018 20:20 - Как се празнува Бабинден в Моето Село!
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2041 Коментари: 10 Гласове:
19

Последна промяна: 20.01.2018 21:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Днес е Бабинден. За пръв път бях на празненството, което се организира в моето село. Леля Дидка ме покани. Тя живее долу до реката. Отидох да я взема и двете се качихме на центъра. В селския ресторант.  Тук се организират празненства на всеки празник през годината. Днешното празненство беше великолепно и весело! Изпих два пръста греяна ракия, не бях опитвала досега. И ме хвана от толкова малко, но то е, защото не нося на алкохол. 
Да си дойдем на приказката. Бабинден. Заснех няколко мини видеоклипа и ги компилирах в един клип, който да представи атмосферата на празника в моето село. Обичам това село. От 15 години живея тук и не бих се върнала в града. Имам няколко приятелки тук, през годините общуваме и си гостуваме. Клипът е специален поздрав за тях :Леля Нели, леля Дидка, двете леля Пепи, леля Донка, леля Недялка, леля Тонка. Поздрав е и за онези от вас, които обичат българските традиции и празници.
От малка ме гони някаква носталгия по старите времена. Единият ми дядо свиреше на гайда. Баба предеше, още ми е пред очите.  Мисля, че в онези времена хората са били по-задружни и добродушни един към друг. Не ги е имало злобата и завистта, които се настаняват в съвременния свят. Хората са били с отворени Души, веселели са се, пеели, танцували. Пожелавам си да се върне духът на онези времена. Жизнерадостта, чистотата, обичта, сплотеността на хората.

Приятно гледане! 




Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. to4icata111 - Браво!
20.01.2018 20:46
Много ми хареса! Хубаво е, че традициите са живи!
цитирай
2. vesever - Крис, привет! Благодаря ти! ...
20.01.2018 22:17
Крис, привет!
Благодаря ти!
Дано успеем да ги опазим и за младите поколения, в градовете надали, но поне по селата...
Поздрави!
цитирай
3. lexparsy - Бих се изкефил повечко на този ку...
20.01.2018 22:43
Бих се изкефил повечко на този купон, отколкото на най баровската дискотека сестро :-)))
Аз щях да им взема интервю... да разкажат нещо...със сигурност знаят по-интересни "новини" от някои блогърски (само някои:-)))
цитирай
4. vesever - Лекси, понеже леля Здравка разказа ...
20.01.2018 22:53
Лекси, понеже леля Здравка разказа всичко за празника, рекох, че е достатъчно. Техниката ми сдава багажа, трябва ми нов апарат, крайно време е....пък и напълних паметта на картата, не бях достатъчно добре подготвена този път.
Но стига оправдания, веселото беше много!
цитирай
5. planinitenabulgaria - Ама много жизнени момичетата в това село!
21.01.2018 00:03
Гражданките ходят в пещерата Утробата, молят се да прихванат и като се приберат в къщи им се получава. А за тези момичета мисля, че такъв "ритуал" няма да им е потребен...
Купонът е на ниво, а за това, какво става след посещение на тази пещера, напомням на тези, които не са я посещавали.
цитирай
6. troia - Веси,
21.01.2018 10:29
ти си като репортер.:)
Весело сте си изкарали, а и "бабите" не са толкова възрастни.
Да, има нещо вярно. Сега хората са отчуждени, мнителни, завистливи. Накара ме да се замисля за това. Едно време са си правили магии и дори ги има описани като "традиция" по нашия край.:) Трудно е да се прецени какво е било точно тогава и сега. Хубаво е, че празниците се спазват, а те сплотяват хората.
Приятен ден!
цитирай
7. vesever - Коста, така е, има и млади булки, и ...
21.01.2018 11:50
Коста, така е, има и млади булки, и жени на средна възраст, и стари баби - шарено село сме. Дано повече млади хора се преместват от градовете по селата, животът тук е много различен!
Не съм била в пещерата Утробата, само съм чувала за нея...
Но аз и да отида, вече ми е късно за още бебета, имам си две, които вече пораснаха...
Благодаря ти за хубавия коментар!
цитирай
8. vesever - Кати, знаеш ли, искам да се заним...
21.01.2018 11:53
Кати, знаеш ли, искам да се занимавам с операторски дейности, тотално неука съм все още, но като си взема прилична техника, ще се обуча малко или много...
Вълнуващо е, обичам да запечатвам всякакви прекрасни мигове...
Да, няма как да се върнем в онези времена и да видим какво точно е било...
Моето усещане е, че с течение на времето все повече "плевели" се настаняват в човеците, а някога, в началото на цивилизацията, всичко е било чисто, ако мога така да се изразя...и хората с течение на времето замърсяват. Не само физически, земята, но и духовно, чрез всичко зло, което си причиняват...затова си мечтая за онзи, другия, добрия свят...
Поздрави, благодаря ти!
цитирай
9. mt46 - Поздрав!
21.01.2018 11:54
Хубаво сте си прекарали...
цитирай
10. vesever - Марине, прекрасно беше! За Трифон ...
21.01.2018 11:56
Марине, прекрасно беше! За Трифон Зарезан отново ще се организира празненство, но се чудя да ида ли. Тогава ще има и много мъже, сега бяхме жени и 1-2 мъже само. Проблемът с мъжете е, че много пушат и няма да успея да дишам нормално, а инак би било забавно, вероятно, такова събиране със съселяни, тук всички се познаваме, не е както по градовете...
Поздрави и ти благодаря, че се отби!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4042529
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16014
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол